Anmäl adressändring
Vivab får ingen information från Skatteverket om adressändring. Du som fastighetsägare måste själv meddela oss om ändringen.
Adressändring görs när du:
- Byter namn
- Vill få fakturan till annan adress (gäller inte ägarbyten)
- Om du vill ändra vem fakturan ska gå till
Vi skickar fakturan till den du väljer, men det är alltid fastighetsägaren/fastighetsägarna som är betalsningsansvariga.
Använd även denna tjänsten om det gäller tillgälliga adressändringar, till exempel vid dödsbo.
Gäller det uppsägning av abonnemang (ägarbyte) använd e-tjänsten Anmäl uppsägning av abonnemang inom vatten, avlopp och renhållning
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt Vivabs policy
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Adressuppgifter
- Anledning till ändring
- Nya uppgifter
- Datum
- Övriga upplysningar
- Förhandsgranska
- Skicka in