Beställ återvinningskort till företag
Här kan du beställa ett nytt eller ytterligare ett återvinningskort till ditt företag.
Som företagare faktureras du för varje besök du gör på någon av våra återvinningscentraler enligt gällande taxa. Fakturan skickas till företagsadressen om inget annat anges i beställningen.
Information till dig som beställer för första gången.
Första kortet är kostnadsfritt, behöver du fler utgår det en kostnad enligt gällande taxa som är 100 kr exkl. moms per kort. Om du tappar bort ett kort ska du anmäla det till vår kundservice och kan beställa ett nytt mot en kostnad.
Genom att fylla ansökan intygar du att dina uppgifter är korrekta och fullständiga. Du ska även följa de allmänna bestämmelser för våra återvinningscentralerna.
Läs mer om återvinningskortet här (öppnas i ny flik).
Du som redan har företagskort
Du som använt ditt företagskort under de senaste två åren (Januari 2022 till april 2024) kommer att få ett nytt kort skickat till dig. Du behöver därför inte ansöka om ett nytt kort.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt Vivabs policy
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.